Sayfalar

Bu ülkede yumurta, bazıları için ateşle insan yakmaktan daha tehlikeli bulundu



Burası taraf olmayanın bertaraf olduğu ülke. 

2001’den beri iktidar olanların Sivas Katliamı ile ilgili tek söylediği; zamanın iktidarının SHP (sosyal demokrat halk partisi) olduğu. Bu bence bir bakan cümlesinden çok, meşe oyunu sırasında kavgaya girişmiş hırçın ve kötü kalpli bir çocuğun "Ben yapmadım, o yaptı." sözleri gibi. "Vicdan" kelimeyse sadece, sol yanın sızlamıyor, yerinden kıpırdamıyor, elinden geleni yapmıyorsan, “kast ettin” demektir! İstersen on bin kere Hac’a git, istersen yüz bin kere namaz kıl… Bu kıldığın namaz değil, yaptığın ibadet değil. Bu konumdakiler için tek dileğim: Cehennemin varlığı.

O gün, orada kalabalığın kızdığı sırf Aziz Nesin olsaydı eğer göstericiler Atatürk büstüne saldırmaz, ‘kadın başbakan olmaz’ diye pankart açmaz, kültür sarayını yakıp yıkmazlardı. Bekir Coşkun'un da dediği gibi: " Aziz Nesin'in azizliği, bu kafa yapısındaki adam(!)larla “demokrasi içinde” islamiyet’i tartışmaya kalkmak.” Saldırıyı gerçekleştirenler, demokrasi, özgürlük ve laikliği içlerine sindiremeyen, düşünceye karşı yine DÜŞÜNCEyle tepki gösterebilme olgunluğundan yoksun ve ilkellerdir.

İçimi acıtan göz göre göre günden güne yobaz, bağnaz, kendinden başka hiç bir fikre, düşünceye ya da inanışa en ufak bir tahammülü olmayan, kendinden farklı düşüneni ezmek, yok etmek mantığında çalışan zihniyetlerin çiftleşerek 3er 3er çoğalma planları.   

Bence Türkiye; aydın, sanatçı, bilim, düşünce adamlarını bu denli sorumsuzca ve hoyratça harcama lüksüne sahip olduğu bir noktada değildir. Yani, 'bir futbol maçında da o kadar insanın ölebilme ihtimali' rahatlığını hazmedebilecek kadar midesiz olmam beklenemez. O dönemde yapılan bu kan dondurucu açıklamayla avunmak yurttaş olarak kendi adıma söz konusu değildir. Çünkü okumayan, düşünmeyen, sorgulamayan toplum yaratmaya çalışan ve 'devletin malı deniz, yemeyen keriz' felsefesini İLKE edinenlere değil, ben ve benim gibilere emanet edilen değerler var! Çünkü 'Ben yanmazsam, sen yanmazsan ! Biz yanmazsak, nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa? “

Ben ‘uyusunda büyüsün ninni' leriyle büyütülmedim. Çünkü Rakel Dink, Metin Altıok, Zeynep Altıok, Sevgi Soysal, Jülide Aral, Deniz Gezmiş, Mahir Çayan, İbrahim Kaypakkaya, Hüseyin İnan, Yusuf Aslan, Meral Yakar, Harun Karadeniz, Sinan Cemgil, Ulaş Bardakçı, Taylan Özgür, Erdal Eren, İlkay Demir, Oya Sencer, Füsun Akatlı, Zerrin Taşpınar, Asım Bezirci, Asaf Koçak, Behçet Sefa Aysan, Eren Aysan, Belkıs Çakır, Edibe Sulari, Erdal Ayrancı, Serpil Canik, Hasret Gültekin, Alaz Erdost, Bülent Tekiner, Aziz Nesin ve daha nice öncesi ve daha nice sonrası isimler kulağıma çalınarak, inandıkları, sahip çıktıkları, arkasında durdukları ideolojileri bilenlerle büyütüldüm, büyüdüm. 


Dün bir kez daha büyüdüm.
- Neden böyle bir ülkeye, dünyaya getirdin beni? İnsanlar yakılıyor anne, insanlar yanıyor, insanların içi yanıyor. Kimsenin sesi çıkmıyor, çıkan ses, ses çıkartılan susturuluyor anne.
- Ses olmaya katıl, karanlıkta boy atmaya, sessizliği aşmaya katıl diye bebeğim...

Ses olmak için, karanlıkta boy atmada benimde tuzum olması için, sessizliği aşmaya katılmak için ne kanlı 1 Mayıs'ı, ne Sivas'ı, ne Maraş'ı , ne Çorum'u, ne Uludere'yi, ne Reyhanlı’yı unutmadım. Öleni ölmemiş, öldüreni öldürmemiş yapamazsın! Yüzleşilmeyen canavarlarımız bir değil, beş değil. Halının altı doldu! Bizim bu gafletten uyanmamız için otuzar otuzar daha nicelerin yanması mı gerek?

Yaşım genç (21). Umut ediyorum, olmuyor, bazı olanlara şaşırıyor bazı "olması gereken bu" dayatmalarına şaşırmıyorum, fazladan bir şey değil adalet bekliyorum, daha iyi bir yerde yaşamayı hak ediyorum... Anlaşılmak istiyorum. İlhan Berk gibi "Tek pişmanlığım kelimelerimi bile haketmeyen insanlara, saatlerce cümleler kurmak." demek istemiyorum. İnsan sıfatımla acım büyük..! Ama sen "... kucaklıyorsun beni Metin Altıok, aldırma diyorsun belki gülerek. yaşamak görevdir yangın yerinde, yaşamak insan kalarak!"

İLKE TUHTA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder