Sayfalar

Güzelyalı Halk Forumu Notları (22 Haziran Cumartesi)
Aktaran: Cosku Celik

1. Gezi Parkı güzel bir şey çünkü insanlar parasız, dayanışma üzerine kurulu, kolektif bir hayat kurdular. Kendi kütüphanelerini, kendi medyalarını kurdular. İktidar korktu. Başka bir dünyanın mümkün olabileceğinin görülmesinden korktular. 

2. İnsanlar sömürünün, zulmün olmadığı, kardeşliğin olduğu mutlu bir dünya için direniyor. Örgütsüzken güçsüzdük. Birey olarak milyarlarcayız belki. Ama ögütlenirsek bizi yönetenlere karşı bir güç olabiliriz.

3. Kiminle evleneceğimize, kaç çocuk yapacağımıza, kürtajımıza karışılmasını istemiyoruz. Ailemize, evlerimize girilmesini istemiyoruz. Okullara, eğitime karışılmasını istemiyoruz.

4. (İlköğretim öğrencisi bir çocuk) Ailem hasta olduğu için gelemiyor, ben onları temsil etmek için geliyorum. Bizim her şeyimize karışmaya başladılar. Okullarımızı ayırdılar, arkadaşlarımızdan ayırdılar, altüst oldu her şey. Atatürk’e ve İsmet İnönü’ye iki ayyaş dendi. Bizim Atamıza laf edildi. Buna bir dur diyelim. Sizden istediğim burada bunların konuşulduğunu herkese haber verin.

5. Bizden toplanan vergiler bize biber gazı, toma, cop, tehdit olarak geri dönüyor. AVM’lerdense küçük esnaftan alışveriş yapalım. Akaryakıt sarfiyatından kaçınalım. Bunlara dikkat edince daha az vergi ödemiş olacağız. Ana akım medya bize kulak vermiyor, biz haberleşelim.

6. Medya direnişi vermiyor belgesel veriyor. Ya da tek yayınladıkları “bizim polisimize zarar geldi”. Ben buraya geldim. Ne AKP ne CHP ne başka bir parti için. Direnmek için geldim.

7. Televizyonu kapatıp sosyal medyaya yoğunlaşmalıyız.

8. Tek sorun Gezi Parkı değil, yılların birikimi var. Dinci, intikamcı bir nesil yaratmaya çalışılıyor. Her gelen eğitim sistemini değiştirdi. Çocuklarımız deneme tahtasına dönüştürüldü. Yaşamın her alanına müdahale edildi.

9. Tek sorunun AKP olduğunu düşünmüyorum. Bu bir zihniyet meselesi. AKP’nin içinden insanlar da sokağa döküldü. Daha özgür bir dünyayı nasıl oluşturabiliriz buna bakmalıyız. En başta doğayı korumalıyız bunun için. Gezi Parkı benim için önemli çünkü bir ağaç için can verebileceğimizi gösterdik. Doğa konusunda neler yapabileceğimizle başlamalıyız işe.

10. (12 yaşında bir çocuk) Ben buradayım çünkü 4+4+4’e çok kızgınım! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder